Deze kunstwerken gaan over de vluchtelingen en daklozen die geen eigen plek meer hebben waar zij zich veilig kunnen voelen. 
Irma geeft hun een eigen ruimte door hen op een antimakassar, een kanten kleedje dat op stoelen en banken gelegd werd om deze te beschermen tegen het vet dat in haren gesmeerd wordt, te plaatsen.

De verstotenen en grenzeloze liefde

(2021 - 2023)

Deze kunstwerken gaan over de vluchtelingen en daklozen die geen eigen plek meer hebben waar zij zich veilig kunnen voelen. Irma geeft hun een eigen ruimte door hen op een antimakassar, een kanten kleedje dat op stoelen en banken gelegd werd om deze te beschermen tegen het vet dat in haren gesmeerd wordt, te plaatsen.

verval, kwetsbaarheid, vergankelijkheid

Kwetsbaarheid

(2023)

verval, kwetsbaarheid, vergankelijkheid

Sinds de inval van de Russen in Oekraïne is Irma bezig met het vastleggen van deze strijd in het

Tapis de Oekraïne

(2022 - 2023)

Sinds de inval van de Russen in Oekraïne is Irma bezig met het vastleggen van deze strijd in het "Tapis de Oekraïne". Opdat we niet zullen wegkijken en vergeten. Het is tapijt is 35 cm hoog, de lengte is afhankelijk van de duur van de oorlog. De bovenste strook betreft Oekraïne, de onderste Rusland.

Tekeningen, papier en inkt. Ik heb mij voorgenomen om iedere dag een tekening te maken.

Dagtekeningen

(2023)

Tekeningen, papier en inkt. Ik heb mij voorgenomen om iedere dag een tekening te maken.

Naar aanleiding van de wedstrijd

Schelpje

(2019 - 2020)

Naar aanleiding van de wedstrijd "Lang leve Rembrandt" uitgeschreven door het Rijksmuseum heb ik mij laten inspireren door het schelpje van de schilder. Mijn schelpje is uitgekozen en was te zien tijdens deze tentoonstelling in het Rijksmuseum.

Portretten gemaakt op een ondergrond van linnen, vervolgens getekend met de naaimachine, gevrefd met acrylverf en de delen die meer aandacht mogen zoals schaduwwerking worden met de hand geborduurd.

Portretten

(2012 - 2022)

Portretten gemaakt op een ondergrond van linnen, vervolgens getekend met de naaimachine, gevrefd met acrylverf en de delen die meer aandacht mogen zoals schaduwwerking worden met de hand geborduurd.

Vrouwen in de kunst tijdens de Coronacrisis:
Tijdens de coronapandemie heb ik vrouwen uit de kunstgeschiedenis neergezet met een mondkapje. De musea en galeries waren gesloten waardoor we hier niet naartoe konden gaan.  Ik heb vrouwen uit de kunstgeschiedenis genomen omdat zij  monddood waren en ongeschikt aan de man. Het mondkapje symboliseert zowel de coronapandemie als het monddood zijn.

Corona kunst

(2022)

Vrouwen in de kunst tijdens de Coronacrisis: Tijdens de coronapandemie heb ik vrouwen uit de kunstgeschiedenis neergezet met een mondkapje. De musea en galeries waren gesloten waardoor we hier niet naartoe konden gaan. Ik heb vrouwen uit de kunstgeschiedenis genomen omdat zij monddood waren en ongeschikt aan de man. Het mondkapje symboliseert zowel de coronapandemie als het monddood zijn.

De onderwaterwereld is een fascinerende omgeving vol prachtige creaturen.

Kwallen

(2019)

De onderwaterwereld is een fascinerende omgeving vol prachtige creaturen.

Tussen 1956 en 1984 hebben zo'n 15.000 ongehuwde vrouwen, die onverhoeds zwanger waren geworden, onder druk van de maatschappij afstand moeten doen van hun baby. Een enorm leed voor de moeders en hun afgestane kinderen.

Hommage aan de 'gevallen' vrouw.

(2019 - 2023)

Tussen 1956 en 1984 hebben zo'n 15.000 ongehuwde vrouwen, die onverhoeds zwanger waren geworden, onder druk van de maatschappij afstand moeten doen van hun baby. Een enorm leed voor de moeders en hun afgestane kinderen.

Een kunstproject waarbij ik mensen heb geïnterviewd over hun leven. Vrouwen van Voor WO2 die zich inzetten voor man en kinderen en niet konden deelnemen aan het arbeidsproces.

Ode aan een 'onzichtbare' generatie

(2013 - 2014)

Een kunstproject waarbij ik mensen heb geïnterviewd over hun leven. Vrouwen van Voor WO2 die zich inzetten voor man en kinderen en niet konden deelnemen aan het arbeidsproces.

In de objecten zoekt Irma Frijlink naar de tegenstellingen tussen schuld en onschuld, goed en kwaad. Zonder titel 1, 2010

Tegenstellingen

(2010 - 2012)

In de objecten zoekt Irma Frijlink naar de tegenstellingen tussen schuld en onschuld, goed en kwaad. Zonder titel 1, 2010

Het karakter van mensen omgezet in bomen

Bomen

(2015 - 2017)

Het karakter van mensen omgezet in bomen